onsdag 22 april 2009

Hej hej! jag är vaken alldeles too late, nu för tiden har jag ändå ändrat tillbaka min dygns rythm till att vakna vid sju & somna vid tio men nån gång då & då faller jag tillbaka i mitt vara-uppe-sent-tillstånd men hade faktiskt tänkt att kila i säng alldeles strax :)
först låg jag & älski i soffan och hade lite kvalitetstid innan han skulle lägga sig och efter det fastnade jag som vanligt framför Oc, helt omöjligt o sluta kolla, så vips var klockan ett.
Idag har jag & Nova haft en hemmadag fast vi skulle gått till öppna fsk, hade verkligen sett fram emot det men så fick lillsnoffs feber! tandsningen ber vi alla för att den ska komma upp helt nu, dom två har ju redan brutit igenom så man bara går o väntar på att det ska gå över! idag har varit en mysdag för hon har bara velat lekt brevid mig i soffan med sina saker o inte krävt någon större stimulans utan mest kramats med sin nalle och min hand ;) men sedan när hon skulle sova fick vi ge henne en alvedon för hon bara biter ihop allt vad hon kan i sömnen så vaknar hon! usch vad det måste kännas konstigt! nej, bara o hoppas på att den tittar upp helt snart.
Satt och tittade runt och såg Ida.T ´s vår/sommar jackor, lila med små igelkottar i anorakstuk, otroligt söta, om inte Nova redan hade haft en jacka så hade jag nog kört på en sådan :)
Alla deras kläder är öko-tex vilket ju är ett stort plus.
Jag upptäckte igår att Nova visst var liten när hon föddes jag som tyckte att hon var stor och minsann inte växt så mycket haha, där fick jag! jag skulle hitta en mössa till henne, provade o provade, men ALLA var för små satt sig som en kalott mitt uppe på huvud toppen ;) så visst växer hon! så det knakar :) Så en ny vår mössa ska hon få, jag tänkte skicka iväg Sandra till geggamojja butiken i jakt på en snygg mössa men hon tyckte jag skulle se den själv för hon sa att det fanns super mycket o välja emellan så när vi åker dit ska jag åka dit o kika vilken som får följa med oss hem :)
Idag har Nova fått ätit själv för första gången, eller ja rättare sagt VELAT ätit själv ;) jag har ju alltid försökt ge henne skeden men hon bara bara vägrat, men så idag så ja försökte hon, eller hon fann intresset av att man kan minsann kasta in tallriken i diskmaskinen, sedan gjorde jag i ordning en ny o den kastade hon i knät medans hon skrattade o då kan man ju inte göra annat än o skratta själv, det vart mycket kladd överallt men roligt hade vi :)
Sedan har hon varit ett riktigt busfrö sen Nicke kom hem skrattat & busat :) så go! när hon blir övertrött så blir hon så rolig, hon busar upp sig själv så kisar hon med ögonen o skrattar åt sig själv, jag och niklas sitter brevid och får oss ett gott skratt vi med :) ska försöka se om jag kan få med det på film nån gång!
nej nu är det dags för sängen! godnatt & sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar