söndag 19 april 2009

Mammas älskling :)
Gomorgon! Idag vaknade lillis klockan sex, va lite mysigt o vakna när Nicke fortfarande var hemma så jag bara kunde lyfta över Novis och sedan krypa in i hans famn i yttligare en halvtimme :)
Nova somnade inte om men hon låg bara o filosoferade så jag fick sova viadare ända tills sju innan hon petade mig i anisktet o började prata på ungefär som "mamma nu vill jag upp" ;) vi gick upp o hon fick välling, det är så roligt för hon säger ingenting utan leker i sin stol i köket medans jag kokar välling men sen när den är färdig o hon ser flaskan då gapar hon så stort hon bara kan o sen blir hon jätteledsen när hon förstår att jag måste bära henne enda till soffan innan hon får den, då vill hon att det ska gå på två röda ;)
nu sover hon första passet och jag ska passa på o damma lite! sedan ska vi gå ut, det är klarblå himmel, än är det iof inte så varmt men det kommer nog, solen lyser i allfall :)
Novas framsteg än sålänge, det märks verkligen varje dag hur hon upptäcker nya saker varje dag, jag bara väntar på tills hon börja resa sig mot saker för nu ligger hon på rygg och göra sit-ups haha hon reser sig liksom med hela bröstkorgen för att se vad som händer runt omkring henne!
hon kan i allafall säga bla bla bla & eje eje, sen en rad andra massa ljud bland annat glädjetjutet på 120db,
fint för öronen ;) sedan rullar hon från mage till rygg men det är mest för att hon inte alls vill ligga på mage, tror det kommer ta ett tag innan hon kryper eftersom hon blir så arg av att ligga på mage, hon lyfter upp alla armar o ben o sen sprattlar hon som en fisk jättesur för att hon inte kommer nån vart :) eller så blir det så att en vacker dag så bara börjar hon åla sig o faktiskt flytta sig nån cm ;) hon har i allafall upptäckt hur man förflyttar sig i gå stolen så det tycker hon är superkul, varje gång hon har förflyttat sig ett steg skrattar hon och ger ifrån sig sitt glädjetjut!
hon lyssnar när man säger Nova, klappar fast inte händerna utan hon spelar trumma på allt istället ;) och sedan så kan hon vink i vink! :) mammas gull, det går så fort så man får passa på o njuta men det är helt underbart!
nej nu ska jag tvätta igenom håret o klä på mig innan utgång!
ha en fin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar