tisdag 21 april 2009

O snabbt iväg ;)

Stooa ögon :)


Nova kramar nalle (och ger han en ordentlig slick ;)



Detta leende möttes jag av efter middagsvilan :) underbart!

Förlåt för att jag inte filmar i rätt vinkel, efter första filmen tänkte jag verkligen att NÄSTA gång ska jag komma ihåg det ..men icke! tredje gången gillt nu då ;)
jag vet ju inte hur man vänder på dom heller, nån annan som vet det? det är ju inte som med bilder i allfall, men ni får ha överseende och vrida på huvudet själva när ni ska kika ;)



Imorse gick vi upp halv åtta men jag var så trött att jag allvarligt trodde att jag skulle somna om vid spisen när jag skulle koka välling, i vanliga fall brukar ju kaffet bli klart på nolltid men inte idag, när det var som mest behövligt ja då kändes det som jag väntade i en evighet innan det slutatade droppa! när nova ville somna om vid halv tio ja då hade jag såklart piggnat till o kunde inte somna om så jag roade mig med att lägga ut lite fler annonser & damma :) usch det blir dammigt så fort, sedan är ju jag en makalös pedant, inte på det viset att man inte får kladda eller greja för att det ska bli smutsigt men jag städar väldigt noga och ofta, niklas frågar mig om jag disktrasan sitter ihop ibland ;) men jag måste ha det rent omkring mig, och jag tycker det är ganska rogivande o gå runt i torka av o så, o då är det ju lugnt :) niklas sköter däremot damsugningen oftast & jag moppningen, för jag och det förstnämnda drar inte jämt nånstans! han trasslar in mig i sin långa sladd, välter, dönar, krockar in i allt, ja nej han är inte snäll mot mig alls! men tydligen går han & niklas bättre ihop så ja då får han sköta det ;)
Nu har Nova vaknat igen & nicke kommit hem :) hon mötte mig med världens härligaste leende, snuttan då blir man så otroligt varm inombords, hon har gett mig många långa & mysiga kramar idag med, det är så mysigt!

Snart ska vi ut o gå lite för vi har inte varit ute nånting idag :( men det har inte alls varit fint väder så då får man ingen lust! men nu ska lilliskutt få sitta i selen & så tar vi med oss vagnen om hon hellre vill sitta där efter en stund :)
sedan ska vi åka och lämna bilen till Jesper som är så snäll och hjälper oss o fixar det sista inför den stundande besiktningen innan den ska blir nån annans pärla! lite sorgset är det men nu har vi ju en Saab och det är en ny pärla så det känns inte så illa after all!
sedan ska vi upp till gamla huset o hämta en tork vad det nu heter, ja juste ställning som niklas glömde sist, vad skönt o ha nått o hänga upp på härhemma även om den inte rymmer så mycket så är det endå litegran

nehepp! nu vet jag inte vad jag ska skriva, hörs senare :) kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar